Egyéb

Ford Focus ST225

Ádám a vecsési Ford autóbontó tulajdonosa szereti a ritka és különleges modelleket márkán belül. Mivel az európai modelleket preferálja, ezért ezekből igyekszik választani saját autóként is. Előző  autója egy Mondeo ST V6-os motorral. Kétségtelenül kevés fut belőle a magyar utakon. A v6-os érzés és a magas felszereltség igazi élmény, de menetteljesítménye nem igazán teszi élményautóvá. Ezért következő autókét egy olyan autót választott a Ford palettáról, amiben több potenciál van az élményfaktor növelésében. Az európai modellek közül egybehangzóan a Ford rajongók az ST vagy az RS típusra voksolnak.

Ádámnak sikerült is egy nagyon megkímélt állapotú ST-t szereznie, annak tudatában, hogy az elképzeléseit megvalósítsa egy kisebb projekt keretein belül. Márcsak azért is, mert az ST nem számít ritka, autónak, de a megálmodott upgrade-ekkel biztosan azzá válik.

A Ford 5 hengerese (ami közeli rokonságban van a Volvo 2.4L es 5 hengeres turbós erőforrásával) mai napig a legstrapabíróbb motorja a gyártónak (európai). Ez fontos, hogy az elképzelt upgrade-el tartós is maradjon.

Kezdésképp a motor kapott egy biztonsági revíziót, hogy biztosak legyünk abban, hogy alkalmas lesz a tuningra. Megítélés szerint a főtengely új, módosított csapágyakat kapott a nagyobb igénybevétel kezelésére. Az üzemagyag rendszer oldalról 440cc-s injektorokat. Feltöltési oldalról egy épített Hybrid turbót. R-Sport Stage1 Intercoolert, Wisbech Engineering szívórendszer (Induction Kit)

A felfüggesztés kapott egy állítható magasságú TA-technix coilovert.

Az erőávitel egy 6-ágú szinter kupplungot.

A fékek 4-dugattyús Brembo nyergekett kapta az mk3 RS-ről 350-as féktárcsákkal.

Miután összeállította  a teljes konfigurációt, ekkor keresett meg minket, hogy próbáljuk összehagolni szoftver oldalról is.

A motorvezérlő Programozása OBD csatlakozón keresztül történt:

  • Turbo control
  • MAF/Load kompenzáció az Intake/Intercooler upgrade miatt (IC drop)
  • Injektor calibráció
  • Launch Control
  • Cat off

A teljesítmény 400Le 550Nm körül van. Teljesítménymérés folyamatban van. Konkrét mérési eredményt csatolni fogjuk.

Felhasználói élményt tekintve Ádám megkapta amit várt, viszont azzal nem számolt, hogy gyakorlatilag 3. sebességben is elveszti a tapadást, akár egy erősebb gázadásra. Ezért a projekt nem áll meg. Az összkerék hajtás a kitűzött következő lépés. Ezzel valóban egy ritka egyedülálló mk2 ST-je lenne Ádámnak…