Egyéb

BMW M140i Update! (2022-05-01)

Laci -az autó tulajdonosa- a japán tuning világból avanzsált át a német tuningba. Az előző autója egy közkedvelt japán típus (Nissan350Z), ami egy szívó motoros változat. Pénzt, energiát, szabadidőt nem kímélve lett turbósítva, illetve az ehhez a megnövelt teljesítményhez erősített futómű és fékrendszer is megkapta az ugrade-et. A végeredmény nem lett rossz, de a felemésztett energia nem volt arányban a kapott menettulajdonságokkal.

Ebből okulva a következő autóját más szempontok alapján választotta ki, mint a japán esetében. Fontosnak tartotta azt, hogy a következő szerzemény FBO módon legyen tuningolható, illetve a hátsó kerék hajtástól sem szívesen válna meg. Természetesen a már megszokott teljesítmény szintből sem szívesen engedne.

Az autó ami ezeknek a kritériumoknak megfelel az a BMW M140i

Ez a típus fiatal kora ellenére a legendás B58-as motorral van szerelve, ami az új MK5-ös Supra-ból ismert. (minimális eltéréssel). A sebességváltó az eddigi bevált erős, pontos, gyors 8hp45 Tömege 1500kg körül mozog.

Lacinak sikerült is kiválasztania egy fiatal, megkímélt példányt, de ennek ellenére egy alapos szervizelésen esett át mielőtt használatba kerül.

Ekkor keresett meg miket azzal a céllal, hogy szeretne egy Downpipe-ot az autójára. Én átirányítottam őt az LMSPerformance-hoz, hogy válogasson kedvére az ott elérhető upgrade-ek közül.

Természetesen ez szoftveres módosítást is igényel, ebből kifolyólag Laci egy Stage1 tuning felé is elkezdett kacsingatni….”ha már lúd legyen kövér”

A Downpipe installálása után észrevétele szerint kezdett zavaró lenni az ún. Kat-Heating jelenség amit közismerten”Cold-start noise”-nak emlegetnek. Magyarul indítás után kb 30mp is “ordít” a kipufogó. Sajnos az MG1 ecu nál nem csak hidegen van ez a hang.

További kérésként a Launch Controlt szerette volna aktiválni.

Tehát összeállt az a csomag, amin fejleszteni kellene az autót illetően.

Ennek eleget téve teljesítmény tekintetében 2.1s-ot javult a 100-200km/h-s sprinten

Tuning: Stage1

  •  Gyári teljesítmény:  340Le
  • Módosítás utáni teljesítmény:420Le
  • Ecu MG1CS003
  • írás: OBD-n
  • egyéb: Cold start noise off

Laci nagyon elégedett az elért teljesítménnyel már csak azért is, mert ugyanazt a teljesítményt sikerül elérni egy sima “remap”-el, összehasonlítva az előző autója extrém építésével. Természetesen van még bőven tartalék a rendszerben így nagyon sokáig el lehet menni “motor építés” nélkül is.

Update! (2022-05-01)

Ahogyan prognosztizáltuk Laci további lehetőségek után nézett. Az eddigi  elért teljesítményt behatárolta a magasnyomású pumpa (azért volt némi tartalék, de 90%-os kitöltési tényezővel ment) ezért egy HDP6 (B58TÜ) beszerzését indította el. Beszerelést követően kapott egy Stage2+ programozást. Megpróbáltuk kihozni a maximumot a jelenlegi konfiggal. Célként nem egy teljesítmény adat volt kitűzve, hanem 100-200km/h-s gyorsulás.

Az eredmény mindenkit meglepett 7.66s korrigálva (!)

A teljesítmény ugyan nem lett megmérve, de valahol 510Le körül lehet az eredmények alapján.

Szerintünk még mindig nincs vége Lacit ismerve a következő Upgrade-en gondolkodik.

 

Üdv.Kohári-Chip