Csaba az autó tulajdonosa elhatározta, hogy több német prémium márka kipróbálása után a Bajor márkával is megbarátkozik. Első lépéskét rengeteg extrával felruházta az új szerzeményt (M-Performance Body kit, 6WB óracsoport, M-kormány,Carplay….a teljesség igénye nélkül). Ezzel olyan megjelenést adott az autónak, amire az ember szívesen visszanéz leparkolás után. Bár az autó gyárilag emelt teljesítményű Performance Kit-el van ellátva így hivatalosan is 328Le volt, de ez nem igazán csalt mosolyt Csaba arcára. Ekkor fogalmazódott meg benne először, hogy erről a szintről tovább kellene lépni. Körülnézett a piacon, hogy milyen Upgrade elemek léteznek az N55-ös motorkódhoz….és persze az F30-ra. Választása a következő elemekre esett:
- VRSF 5″ Intercooler
- VRSF Charge Pipe
- Nagyobb olajhűtő
- Motec ultralight 19″ felni
- KLS féle 88,9mm-es rozsdamentes catless kipufogó rendszer
- TTE550 PWG turbo upgrade
- Spool FX150 HPFP
- Walbro 455 l/h LPFP
- NGK 1Step cold gyertyál (degap 0,5mm)
- N20 MAP
A beszerelést egy nyíregyházi prémium autókra szakosodott szerviz csinálta nagy precizitással. Szoftveres módosítást egy külföldi cég tuner-e végezte. Hosszas programozási folyamat után is sajnos elmaradt a várt teljesítmény növekedés, az autó nem megfelelően viselkedett, amit nemsokára komoly motorproblémák követtek. Ekkor Csaba nagy levegővétel után új alapokra helyezte az építést, mégpedig beszerzett egy 0-km-es új motort.
Ekkor vette fel velünk a kapcsolatot, hogy elérje a várt teljesítményt mindamellett meg szeretné óvni a vadonatúj motorját a károsodásoktól. Javaslatomra lecserélte a Spool pumpát a Supra féle HDP6-ra (B58Tü) illetve a másodlagos MAP szenzort is N20-ra.
Tekintettel a PWG-s turbo vezérlésre nehéz magas kitartott nyomást programozni, de néhány program verzió után sikerült a Turbo képességeit kiaknázni. Eredményként sikerült prezentálni a megálmodott számokat Csaba számára, ami ne feltétlenül Le-ben értendő. Legfőképp 1/4 mérföld illetve a 100-200km/h gyorsítás, ami fontos számára. Számszerűsítve:
- 100-200km/h gyorsulás 7.91s
- 1/4 mérföld 11,17s (Hivatalos Drag versenyen 11,59s)
- Teljesítmény nem volt mérve, de a hozott számadatok alapján 520Le körül lehet.
A fejlődés viszont nem állhat meg. Van pár ötletünk még a fejlesztéshez, ez már körvonalazódott is Csaba fejében:
- Pure turbo Stage 2 upgrade (EWG)
- eu6 injektorok
- Crank-hub fix
- olajtermosztát upgrade
Nincsenek kétségeim afelől, hogy visszatérünk még erősebb setup-pal és mégjobb számokkal!