Referencia munkák

Audi A4 1.8T

Ezennel az Audi brand egy “húzómodell”-jét vettük kezelésbe itt a Kohári-Chip-nél. Az A4 méltán jó tuning alapnak minősül, főképp a feltöltéses benzin motorral. Gergő (az autó tulajdonosa) nagyon sokat ad a megjelenésre, így minden módosítás tudatosan meg lett tervezve. Az S-line beltér, kormány, hifi, dupla kipufogós KAT-less rendszer Cut-Out szeleppel, S-line futómű, felni, karosszéria fóliázás -a teljesség igénye nélkül-  Az autó minden eleme makulátlan és kifogástalan. Ezt az autós meetingeken többször meg is mutatta a nagyközönség előtt.  Gergő ekkor eldöntötte, hogy a külcsíny mellé tartozzon egy magasabb belbecs, ezért keresett fel minket egy kis teljesítménynövelés szándékkal. Az eredeti 150Le teljesítmény már túl volt egy optimalizáláson mielőtt hozzánk került, de ez nem tette boldoggá Gergőt. Úgy érezte, hogy ehhez a külsőhöz  mindenképp 200le feletti teljesítmény dukál. Ezzel a céllal láttunk munkához. Az első programozás után tudatosult bennünk, hogy a gyári 205cc-s injektor teljes kihajtása éppen csak súrolja a felállított célértéket, ezért javasoltam egy 380cc-s cseréjére (BAM-motoros gyári) ezzel adva egy nagyobb biztonsági tényezőt a befecskendezőnek. A nagyobb turbo nyomást nagyobb front cooler hivatott visszahűteni. A második programozás után éreztük, hogy az eredmény már túlhalad az elvárásokon, viszont már a gyári K03-mas turbo határait feszegetjük. Ezzel bogarat ültetve Gergő fülébe, hogy mi lenne, ha fejlesztenénk tovább…

Visszaigazolás képpen elvittük az autót egy “Erőmérőre” ebben a AutoKorbel volt segítségünkre.

Az elért teljesítmény 150Le-ről 208Le lett.

Nyomaték: 210Nm-ről 338Nm-re nőtt

Kiváncsisággképp megmértük azt, hogy mennyiben válozik, ha kinyitjuk a beépített Cut-Out szelepet.

Az így elért teljesítmény: 204Le

Nyomaték: 346Nm lett

És, ha már Cut-Out akkor nem marad el a Pops & Bangs sem.

Garatulálunk az autóhoz!